Port Lotniczy Lublin w 2023 r. – podsumowanie

Port Lotniczy Lublin w 2023 r. obsłużył 399 000 pasażerów, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. W tym okresie lotnisko świętowało także 3-milionowego pasażera. Sierpień był najlepszym miesiącem pod względem liczby pasażerów, ustanawiając nowy rekord w historii lotniska – obsłużyło 51 191 pasażerów. Ten sukces w głównej mierze spowodowany był popularnością lotów wakacyjnych, a perspektywy na nowy rok i planowane nowe destynacje w ofercie Portu Lotniczego, wydają się równie obiecujące.

Pomimo wyzwań w branży lotniczej, przekroczyliśmy liczbę pasażerów z 2022 roku, osiągającą 330 000 osób. W sierpniu odnotowaliśmy historycznie wysoki poziom ruchu pasażerskiego, odzwierciedlający pozytywny odbiór naszej oferty wakacyjnej – powiedział Andrzej Hawryluk, prezes Portu Lotniczego Lublin.

Do wzrostu aktywności na lotnisku przyczyniły się nowe połączenia wakacyjne, w tym wprowadzone od czerwca loty na Rodos w Grecji i do Monastiru w Tunezji. Dużym powodzeniem cieszyły się loty do Antalyi w Turcji, realizowane aż cztery razy w tygodniu. Port Lotniczy Lublin zapewnił również dostęp do popularnych miejsc turystycznych w Europie Południowej, takich jak Split w Chorwacji, Burgas nad Morzem Czarnym i Bergamo we Włoszech. Także loty do Gdańska niezmiennie cieszyły się dużym zainteresowaniem. W odpowiedzi na zwiększony ruch, lotnisko rozbudowało swoje parkingi, dodając prawie 100 miejsc tuż przed rozpoczęciem sezonu wakacyjnego.

Od czerwca br. w siatce połączeń pojawią się nowe kierunki, w tym Hurghada w Egipcie i Kreta w Grecji. Aby sprostać wysokiemu popytowi na loty do Turcji, Port Lotniczy Lublin w okresie od końca kwietnia do października planuje obsługiwać pięć lotów tygodniowo do Antalyi.  

Jeśli chodzi o rozwój infrastruktury, Port Lotniczy Lublin jest na dobrej drodze do ukończenia w tym roku znaczącej inwestycji – nowoczesnego terminala cargo. Obiekt, kosztujący blisko 18 milionów złotych, obejmuje magazyn i halę przeładunkową o powierzchni około 2 000 metrów kwadratowych. W terminalu znajdą się wydzielone przestrzenie do obsługi towarów specjalnych, rampy do rozładunku ciężarówek, budynek biurowy oraz plac manewrowy z drogami dojazdowymi i chodnikami.

Prezes Hawryluk podkreśla strategiczny nacisk na dywersyfikację źródeł przychodów poprzez inwestycje w usługi cargo. Oczekuje się, że nowy obiekt usprawni obsługę przesyłek, wesprze wzrost ruchu towarowego i ułatwi lepsze połączenia biznesowe. Ten ruch jest zgodny z zobowiązaniem Portu Lotniczego Lublin do zaspokajania zmieniających się potrzeb spedytorów i oferowania wydajnych usług producentom i odbiorcom w regionie.

Źródło: Port Lotniczy Lublin